Creditcard betalingsservice

Facebook lanceert op WhatsApp gebaseerde digitale betalingsservice in Brazilië

De eerste landelijke uitrol van WhatsApp Pay stelt gebruikers in staat geld te verzenden zonder het platform te verlaten. Facebook gaat door met plannen om in te spelen op opkomende markten en e-commerce naar zijn platforms te brengen, door een op WhatsApp gebaseerde digitale betalingsservice te lanceren voor de 120 miljoen Braziliaanse gebruikers van de berichten-app.

WhatsApp, de populaire berichten-app die Facebook in 2014 heeft verworven, heeft maandag een nieuwe betalingsdienst onthuld, WhatsApp Pay, waarmee gebruikers gratis geld naar elkaar kunnen sturen of aankopen kunnen doen bij kleine bedrijven, zonder ooit het chatplatform te hoeven verlaten.

De verwerking van betalingen wordt mogelijk gemaakt door Cielo, zei WhatsApp. Het systeem zou debet- of creditcards van Banco do Brasil, Nubank en Sicredi op de Visa- en Mastercard-netwerken ondersteunen, en voegde eraan toe dat het “een open model had gebouwd om in de toekomst meer partners te verwelkomen”. https://www.123creditcardvergelijk.nl vind je alles over credit.

De lancering in Brazilië is de eerste landelijke uitrol van betalingen op WhatsApp en volgt de opmerkingen van CEO Mark Zuckerberg eerder dit jaar op dat het bedrijf prioriteit zou geven aan de introductie van de functie in vier markten: Brazilië, Mexico, Indonesië en India.

Creditcard aanvraag online

Brazilië is de op één na grootste markt na India, waar de regelgevers hun inspanningen om een ​​betalingsdienst te lanceren al twee jaar staken.

“Door betalingen eenvoudig te maken, kunnen meer bedrijven in de digitale economie terechtkomen en nieuwe groeimogelijkheden openen”, zei WhatsApp maandag. “Bovendien maken we het verzenden van geld naar geliefden net zo gemakkelijk als het sturen van een bericht, wat niet belangrijker kan zijn omdat mensen fysiek ver van elkaar verwijderd zijn.”

De stap komt naarmate Facebook doorgaat met pushen om meer winkelen op het platform mogelijk te maken, waardoor het gegevens kan verzamelen over bestedingspatronen en kan concurreren met e-commerce gigant Amazon.

Het bedrijf is al begonnen met het uitrollen van Facebook Pay, een vergelijkbare service, op zijn belangrijkste Facebook-platform en Messenger-app, terwijl het vorige maand Facebook Shops lanceerde om verkopers in staat te stellen digitale etalages op Facebook of Instagram te creëren in wat Deutsche Bank-analisten beschouwden als een $ 30 miljard omzet per jaar.

WhatsApp zei maandag dat het peer-to-peer-betalingen voor gebruikers gratis zou vergemakkelijken en dat het systeem zou integreren met Facebook Pay, zodat de kaartinformatie van gebruikers in beide services zou worden opgeslagen.

Informatie over creditcards

Kleine bedrijven, die al kunnen reageren op vragen van gebruikers en een catalogus met producten kunnen uploaden in de zakelijke versie van WhatsApp, zullen een verwerkingsvergoeding van 3,99 procent moeten betalen om betalingen van klanten te ontvangen, zei WhatsApp, eraan toevoegend dat dit “vergelijkbaar was met ze betalen mogelijk al bij het accepteren van een creditcardtransactie ”.

De verwerking van betalingen wordt mogelijk gemaakt door Cielo, zei WhatsApp. Het systeem zou debet- of creditcards van Banco do Brasil, Nubank en Sicredi op de Visa- en Mastercard-netwerken ondersteunen, en voegde eraan toe dat het “een open model had gebouwd om in de toekomst meer partners te verwelkomen”. https://www.123creditcardvergelijk.nl vind je alles over credit.

Een WhatsApp-vertegenwoordiger zei dat “WhatsApp en Facebook niet automatisch uw betaalrekening en transactiegegevens gebruiken om de advertenties die u ziet te informeren”, maar dat individuele bedrijven bepaalde gebruikersinformatie kunnen gebruiken “voor reclamedoeleinden”.

“Het bedrijf heeft de verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat het uw gegevens verwerkt in overeenstemming met zijn privacybeleid en toepasselijke wetgeving”, voegde de vertegenwoordiger toe.

Debitcard ook online aan te vragen

In april kondigde Facebook aan dat het $ 5,7 miljard zou betalen voor een belang van 10 procent in de Indiase telecomgroep Reliance Jio en dat de twee bedrijven zich zouden concentreren op een samenwerking met JioMart, het pas gelanceerde e-commerceplatform van Jio.

In Indonesië investeerde Facebook vorige maand een niet bekendgemaakt bedrag in het bedrijf Gojek, de grootste eenhoorn van Indonesië – of start-up met een waardering van ten minste $ 1 miljard – gericht op zijn digitale betalingsafdeling GoPay.